Nykynaivismi kiinnostaa ja tuo uusia kävijöitä Iittalaan

Naivistit Iittalassa lehdistötiedote 31.7.2018

15 000 kävijän raja rikottiin Naivismin juhlaa -näyttelyssä heinäkuun viimeisenä päivänä

Juhlavuoden näyttelyssä nykynaivismi on hyvin esillä, sillä mukana on muun muassa neljän kokonaan uuden taiteilijan töitä sekä nuoria tekijöitä, kuten Inka Ylihärsilä ja Petra Heikkilä. Nykynaivismi kiinnostaa ihmisiä ja tuo Iittalaan myös uusia kävijöitä.

Juhlavuonna näyttelyvieraita on pyydetty täyttämään tyytyväisyyskysely, ja vieraat ovatkin vastanneet ahkerasti.

Kyselyn mukaan noin 30 prosentille kävijöistä naivisminäyttely on vuosien perinne, jota ei haluta jättää väliin. Ilahduttavasti noin 20 prosenttia kävijöistä on tänä vuonna tullut Iittalaan ensimmäistä kertaa.

– Mikä hienointa, 99 prosenttia vastanneista suosittelee näyttelyssä käymistä toisillekin, iloitsee Naivistit Iittalassa -säätiön asiamies Ulla Heinonen.

Naivistit Iittalassa -säätiön 30-vuotisjuhlanäyttely Naivismin juhlaa on tuonut jo yli 15 000 kävijää Iittalaan. Näyttelyn 15 000 kävijä saapui näyttelyyn 31.7. ja hänet palkittiin Naivismin juhlaa -näyttelyn lahjakassilla.

Naivistit Iittalassa -säätiön 30-vuotisjuhlanäyttelyssä Naivismin juhlaa on esillä peräti 800 aivan uutta teosta lähes 50:ltä taiteilijalta. Naivistisen taiteen suurkatselmus tavoittaa vuosittain noin 20 000 katsojaa.

Naivismin juhlaa -näyttelyyn ehtii vielä hyvin käydä tutustumassa! Naivistit Iittalassa -näyttely on avoinna 19.elokuuta saakka joka päivä klo 10–19. Juhlavuoden kunniaksi juhlanäyttelyn ikätoverit, eli 30 vuotta täyttäneet pääsevät näyttelyyn ilmaiseksi. Myös alle 18-vuotiaat pääsevät näyttelyyn maksutta. Aikuisten lippu maksaa 9 euroa, eläkeläisten, opiskelijoiden ja työttömien lipun hinta on 7 euroa. Ryhmäliput maksavat 5 euroa (vähintään 20 henkilöä).

Naivistit Iittalassa on myyntinäyttely. Teoksen ostaminen on helppoa. Valitse itseäsi puhutteleva teos ja maksa se. Näyttelyn päätyttyä voit noutaa teoksen Iittalasta tai se toimitetaan sinulle.

Lisätietoja: p. 0405111466 Ulla Heinonen, asiamies, Naivistit Iittalassa -säätiö

Julkaistu: 03.08.2018 - Muokattu: 15.03.2024 |